Hva er Fitbit Pay?
Sammen med Mastercard har Fitbit utviklet betalingsløsningen Fitbit Pay. Du laster opp ditt Eika Mastercard i Fitbit appen og kan dermed betale kontaktløst med klokker fra Fitbit.

 

Hvordan kan jeg bruke Fitbit Pay?
Du kan bruke Fitbit Pay sammen med smartklokker fra Fitbit, som har en innebygget NFC-brikke, og Fitbit appen hvor du har lastet opp ditt Mastercard.

 

Hvilke kort fra banken kan jeg laste opp i Fitbit appen?
Du kan registrere alle Eika Mastercard kredittkort, også bedriftskort, for betaling med smartklokken. Dette gjelder Mastercard Gold, Mastercard ViVo, Mastercard Business med privatansvar og Mastercard Business med bedriftsansvar. Du kan registrere opptil 6 kort i Fitbit appen.

 

Kan jeg laste opp flere kort i Fitbit appen?
Ja, du kan registrere flere kort.

 

Hvor kan jeg betale med smartklokken?
Du kan betale med Fitbit i alle betalingsterminaler som godtar kontaktløs betaling.

 

Hvordan kan jeg betale med smartklokken?
Når du skal betale holder du klokken inntil betalingsterminalen etter at du har holdt inne venstre knapp på klokken i to sekunder og fått opp kortet ditt på klokkeskjermen. Når betalingen er gjennomført, vibrerer klokken og du får en bekreftelse på skjermen. Husk at du må taste koden din én gang i døgnet.

 

Hva skal jeg gjøre hvis betalingen ikke blir godkjent?
Hvis betalingen ikke godkjenner Fitbit Pay, så sjekk at klokken er nær den kontaktløse leseren på betalingsterminalen. Si også fra til betjeningen at du bruker kontaktløs betaling.

 

Trenger jeg å ha telefonen min i nærheten når jeg skal betale med klokken?
Nei, du trenger ikke å ha telefonen i nærheten når du betaler med klokken din.

 

Hvor trekkes pengene fra når jeg betaler med smartklokken?
Pengene trekkes fra samme kort som du betaler med. Selv om du har et virtuelt kortnummer registrert i klokken, så er dette koblet mot ditt faktiske Mastercard.

 

Hvor kan jeg se transaksjonene som jeg gjør med Fitbit Pay?
Dine tre siste transaksjoner med Fitbit Pay kan du se i «lommebok» delen (Wallet) i Fitbit appen. Du kan i tillegg se alle dine Fitbit Pay transaksjoner i mobil- og nettbanken din.

 

Er det sikkert å betale med smartklokken?
Ja, når du registrerer kortet ditt i Fitbit appen og betaler med smartklokken, brukes et virtuelt, unikt kortnummer, og ikke ditt faktiske kortnummer. I tillegg må du bruke din egen innloggingskode for å gjøre betalinger med klokken. Denne koden varer i 24 timer og må tastes på nytt når klokken mister kontakt med håndleddet.

 

Kan jeg betale med smartklokken i utlandet?
Ja, du kan betale med klokken på alle steder i utlandet som aksepterer kontaktløs betaling.

 

Hvordan kan jeg sperre kortet hvis jeg mister smartklokken min?
Hvis du må å sperre kortet som er registrert for klokkebetaling, så kan du gjøre dette via Fitbit appen på telefonen din. Du kan også ta kontakt med Eika Kundesenter på telefon +47 915 03850.  

Siden man bruker en token av kortet, et virtuelt kort, kan dette slettes og sperres uten at det påvirker muligheten for å bruke kortet i seg selv til vanlig betaling i butikk og på nett.

Jeg har glemt koden til klokken – hvordan resetter jeg denne?

Koden til klokken resettes i Fitbit appen. Det gjøres på følgende måte:

 

  1. Åpne Fitbit appen og velg ikonet for «Account»
  2. Trykk på klokkesymbolet
  3. Trykk på «PIN» (du må verifisere deg ved hjelp av fingeravtrykk eller kode for å få tilgang til denne menyen)
  4. Velg «Change PIN code» og følg instruksjonene